Marketing firmy lokalnej

 

Małe i lokalne firmy najczęściej nie mogą pozwolić sobie na przeznaczanie na kampanie promocyjne ogromnych budżetów, nie oznacza to jednak, że nie można ich skutecznie promować. Oto kilka bardzo dobrych pomysłów na prowadzenie marketingu dla małej firmy.

Ogłoszenia na specjalnych portalach

W internecie funkcjonują portale pełniące role wyszukiwarek firm pełniących określone usługi w określonych lokalizacjach. Są to także często porównywarki cen, dzięki czemu mieszkaniec np. Rzeszowa wchodzi na taką stronę określa jakiej usługi potrzebuje i dostaje informacje o firmach znajdujących się w jego okolicy, które oferują tego typu usługi.

Jest to zatem wygodny sposób poszukiwania firm okalnych. Z drugiej strony jest to także bardzo dobre narzędzie dla lokalnych i małych firm, które zyskują tym samym klientów zainteresowanych konkretnie ich usługami, a przy tym nie jest to traktowane jako forma reklamy, a więc budzi wśród klientów większe zaufania. Jak dodać ogłoszenie na tego typu portalu można dowiedzieć się klikając w link – wycenione.pl/artykul,ogloszenia-dla-firm,o14.

Pozycjonowanie strony internetowej

W tym przypadku na wstępie należy podkreślić, że budżet jaki należy przeznaczyć na pozycjonowanie jest zależny w dużej mierze od branży w jakiej działa firma. Jeśli chodzi o pozycjonowanie hotelu czy usług stomatologicznych, będzie ono z pewnością wymagało wyższego budżetu niż pozycjonowanie usług dźwigowych. Warto pamiętać, że pozycjonując lokalną firmę, zawsze warto do wybranych słów kluczowych dodać miasto, w którym ta firma działa. Sprawi, to że pozycjonowanie będzie bardziej efektywne, bo na stronę internetową firmy będą trafiali jedynie klienci zainteresowani usługami w danej lokalizacji.

Bilbordy

Jak pokazują badania, jedną z najskuteczniejszych form reklamy lokalnej jest reklama outdoorowa. Należy umieścić w często uczęszczanych przez mieszkańców miasta miejscach bilbord reklamujący usługi firmy. Należy jednak pamiętać, że powinien on być przejrzysty, przykuwać wzrok i zawierać jedynie niezbędne informację, najczęściej taką informacją jest adres pod, którym można znaleźć daną firmę.

Bądź kreatywny

W reklamie liczy się kreatywność, być może lokalna firma ma pewne możliwości, które pozwolą na jej skuteczne rozreklamowanie przy wykorzystaniu zupełnie nowych metod czy technik. Przykładem takiej kreatywnej reklamy mogą być np. reklamy malowane na chodnikach w miastach czy eventy organizowane w parkach i na skwerach. Wszystko zależy od tego w jakiej branży działa firma.

 

Odsłony: 585

Wydarzenia marketingowe

14 czerwca 2017 - SEMKRK #6 BIG -  Kraków, Stara Zajezdnia. Start: godz. 16:00. Cena biletów: 199,00 zł.

13-14 września 2017 - Festiwal Marketingu - Warszawa, EXPO XXI, rejestracja bezpłatna